כיצד ניתן להעריך האם התקציב פרסום שאנו משקיעים ממצה את היכולת שלו
או האם או גבוה או נמוך לעסק שלנו?
במאמר זה נסקור מספר הנחות יסוד שאנו מתבססים עליהם כאשר אנו קובעים תקציב פרסום לקמפיין או לפעילות
ונסקור מספר מיתוסים שקיימים בתחום
תקציב פרסום הנחות ומיתוסים
הנחה ראשונה: תקציב פרסום משתנה בין עסק חדש לישן
נכון, עסק חדש נדרש לתקציב פרסום גדול יותר מעסק קיים עקב הצורך שלו לחזק את הביטחון של הלקוח הן בחוזקת המותג והן בחוזקת המוצרהנחה שניה: תקציב פרסום זה גובה התקציב המושקע במדיה
לא נכון, תקציב פרסום לעסק נחלק ל 3 הוצאות עיקריות 1. עלות רכישת מדיה 2. עלות הפקת הקריאייטיב 3. עלות דמי ניהול. ככל שהעסק גדול יותר, מרכיב רכישת המדיה הוא משמעותי יותר. עלות התקציב למדיה היא נגזרת של מדד התחרות בתחום – מדד התחרות = כמות הלקוחות הפוטנציאלים \ כמות המפרסמים. ככל שהתחום יותר תחרותי עלות תקציב רכישת המדיה הוא גבוה יותר.הנחה 3: עלות דמי הניהול היא נגזרת של התקציב למדיה
- לא נכון בעסקים קטנים
- לא נכון בעסקים בינוניים
- כן נכון בעסקים גדולים