תקציב פרסום באינטרנט

כיצד ניתן להעריך האם התקציב פרסום שאנו משקיעים ממצה את היכולת שלו

או האם או גבוה או נמוך לעסק שלנו?

במאמר זה נסקור מספר הנחות יסוד שאנו מתבססים עליהם כאשר אנו קובעים תקציב פרסום לקמפיין או לפעילות

ונסקור מספר מיתוסים שקיימים בתחום

תקציב פרסום הנחות ומיתוסים

הנחה ראשונה: תקציב פרסום משתנה בין עסק חדש לישן

נכון, עסק חדש נדרש לתקציב פרסום גדול יותר מעסק קיים עקב הצורך שלו

לחזק את הביטחון של הלקוח הן בחוזקת המותג והן בחוזקת המוצר

 

הנחה שניה: תקציב פרסום זה גובה התקציב המושקע במדיה

לא נכון, תקציב פרסום לעסק נחלק ל 3 הוצאות עיקריות

1.      עלות רכישת מדיה

2.      עלות הפקת הקריאייטיב

3.      עלות דמי ניהול.

ככל שהעסק גדול יותר, מרכיב רכישת המדיה הוא משמעותי יותר.

עלות התקציב למדיה היא נגזרת של מדד התחרות בתחום –

מדד התחרות = כמות הלקוחות הפוטנציאלים \ כמות המפרסמים.

ככל שהתחום יותר תחרותי עלות תקציב רכישת המדיה הוא גבוה יותר.

 

הנחה 3: עלות דמי הניהול היא נגזרת של התקציב למדיה
  1. לא נכון בעסקים קטנים
  2. לא נכון בעסקים בינוניים
  3. כן נכון בעסקים גדולים

עלות דמי הניהול היא נגזרת של גודל העסק וכן של גודל התקציב למדיה.

בעסקים זעירים היא באיזור ה 1500 ₪ לחודש

בעסקים קטנים נעה בין 3000-5000 ₪ לחודש

ובעסקים בינוניים וגדולים 5000 צפונה.

 

הנחה 4: עלות הקריאייטיב היא נגזרת של עלות שכר המעצב

לא נכון,  עלות הקריאייטיב היא נגזרת של איכות הקריאייטיב הנדרש בנישה העסקית, וכן של גורמים נוספים

–          שימוש בחומרים קנויים

–          שימוש בחומרים מצולמים

–          זמן העריכה וההפקה הנדרש וכן אופי שטחי הפרסום.

לדוגמא קריאייטיב שנעשה בו שימוש בוידאו הוא יקר יותר.

 

הנחה 5: מדד האיכות לתקציב הפרסום הוא כמות הלקוחות החדשים בעסק

לא נכון, כשאנו באים לבחון את התקציב פרסום ניתן למדוד אותו במספר מדדי איכות

–            גובה התקציב

–            כמות הלידים שהוא צפוי להביא

–            כמות הלקוחות החדשים שהוא צפו להביא

–            אחוז הצמיחה של העסק

למעשה מדדים אלה הם מדדים מטעים, כיוון שלכמות הלידים או הלקוחות החדשים

לרוב אין השפעה ישירה על גובה הצמיחה של העסק.

המדד היחידי שמהווה עליה במדד הצמיחה בעסק הוא עליה בגובה המחזור ובשולי הרווח שלו.

שכן עסק שרק עוסק בניהול לידים ולקוחות אך לא צומח זה עסק שעומד במקום.

ומהצד השני עסק שזוכה לכמות גדולה של לידים אך לא מצליח להמיר אותם

זהו עסק שלא מצליח למנף נכון את כמות הלידים שהוא מקבל ולכן תקציב הפרסום יקר עבורו.

 

הנחה 6: תקציב פרסום הוא נגזרת של כמות התזרים הפנוי בעסק

לא נכון, לדוגמא אם שירותי הפרסום עולים לנו 5000 ₪ בחודש כי זה התקציב הפנוי שיש לנו, אבל כמות העבודה הנכנסת

שנגזרת מכך רק מכסה את עלויות תקציב הפרסום ולא מביאה לצמיחה בעסק, תקציב הפרסום הוא יקר עבורנו

תקציב פירסום טוב זהו תקציב שמביא ל roi חיובי.

אם השקענו 9000 ₪ בחודש ואנו מכניסים 10,000 ₪ בחודש מלקוחות חדשים

כתוצאה מהשקעה בתקציב פרסום, משמע ה ROI  שלנו חיובי.

והתקציב כדאי עבורנו.

לכל שאלה נוספת מוזמנים לפנות אלינו