כיום כאשר יותר מ 50% מהקניות מתבצעות אונליין, הרגלי הגלישה של קהל הגולשים מושפעים מזירות מסחר אינטרנטיות כמו איביי ואמאזון עלי אקספרס וכדומה,
באתרים שאינם חנויות אינטרנטיות אך שמהווים חשיפה למוצר או שירות שלא ניתן למכור אותו אינטרנטית, יש חשיבות רבה לדמות את התהליך המכירתי.
דוגמא:
אתר למכירת רכב שההנעה לפעולה העיקרית בו היא נסיעת מבחן, טוב יעשה מאפיין האתר, אם הוא ידמה תהליך מכירה של הזמנת נסיעת המבחן,
שימוש בתהליכי מכירה אינטרנטיים מוסיף מימד של משחקיות (gamification) לחווית הגלישה ולהיכרות עם המותג , ועשוי לעלות משמעותית את אחוז ההמרה של מספר הלידים שירשמו לאתר במקרה זה מספר הגולשים שיזמינו נסיעת מבחן